آنچه در مورد درد قفسه سینه در کودکان باید بدانید

بیشتر علل درد قفسه سینه در کودکان خوش خیم و خود محدود شونده هستند، مانند شرایط اسکلتی عضلانی و گوارشی. این به ندرت نشانه یک بیماری زمینه ای جدی است.

درد قفسه سینه در کودکان غیر معمول نیست. این بیماری در اورژانس و سرپایی رایج است و از هر 1000 بازدید، 6 مورد را به خود اختصاص می دهد. منبع قابل اعتماد به اتاق اورژانس.

اکثر این موارد خوش خیم هستند و از مشکلات قلبی ناشی نمی شوند.

این مقاله به بررسی شرایط رایجی می‌پردازد که باعث درد قفسه سینه در کودکان می‌شوند و زمانی که درد قفسه سینه می‌تواند نشانه چیز جدی‌تری باشد.

دلیل نامعلوم درد قفسه سینه در کودکان

تحقیقات انجام شده در سال 2020 تخمین می‌زند که حدود 80 تا 85 درصد از موارد درد قفسه سینه در کودکان جدی نیستند و دلیل شناخته‌شده‌ای ندارند، که کارشناسان آن را "بیشتر" توصیف می‌کنند. این موارد ممکن است به عنوان درد قفسه سینه غیر قلبی نیز توصیف شود.

در مطالعه ای در سال 2020 که درد قفسه سینه در کودکان در ایران را تجزیه و تحلیل کرد، نزدیک به نیمی از آنها علت ناشناخته ای دارند.

یک مطالعه در سال 2021 به طور مشابه به این نتیجه رسید که درد سینه ایدیوپاتیک شایع ترین علت درد قفسه سینه در کودکان در چین است.

این نتایج مشابه مطالعه‌ای در سال 2022 است که نشان می‌دهد شایع‌ترین علت درد قفسه سینه در میان کودکان ژاپنی، ایدیوپاتیک است.

سایر علائم مرتبط درد قفسه سینه

برخی از کودکان ممکن است درد قفسه سینه خود را به عنوان یک درد شدید و کوبنده در هنگام استراحت و ورزش توصیف کنند. درد ممکن است چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. اپیزودها هرازگاهی اتفاق می افتند و خود به خود بهتر می شوند.

رفتار

متخصصان داروها را برای درد سینه ایدیوپاتیک توصیه نمی کنند. ماساژ ملایم و گرما ممکن است علائم را بهبود بخشد.

علل اسکلتی عضلانی

در مطالعات بالا، نگرانی های مربوط به اسکلتی عضلانی دومین علت شایع درد قفسه سینه در کودکان بود. با این حال، در یک مطالعه سال 2022، این علت اصلی درد قفسه سینه کودکان بود.

برخی از شرایط اسکلتی عضلانی که ممکن است باعث درد قفسه سینه شوند عبارتند از منبع مورد اعتماد:

• کوتوکندریت
  • فشار عضلانی
  • سندرم شکار پیش کوردیال
  • ضربه
  • سندرم دنده سر خوردن (slipping rib syndrome)

سایر علائم مرتبط

علائم زیر ممکن است همراه با درد قفسه سینه مربوط به اسکلتی عضلانی باشد:

• حساسیت دیواره قفسه سینه
  • درد تشدید شده با تنفس
  • درد هنگام حرکت (کشش عضلانی)
  • حساسیت هنگام لمس محل اتصال کوتوکندرال، که محل اتصال بین دنده ها و غضروف حمایت کننده است.

رفتار

پزشکان برای دردهای ناشی از ورزش استراحت را توصیه می کنند. والدین و مراقبان نیز ممکن است ایبوپروفن (ادویل) را برای تسکین درد تجویز کنند و از گرما و ماساژ استفاده کنند.

پزشکان همچنین ممکن است داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) یا آنتی بیوتیک ها را در صورت لزوم تجویز کنند.

علل روانی درد قفسه سینه

علل روانشناختی مانند اضطراب و اختلالات هراس نیز ممکن است باعث درد قفسه سینه شود. سایر علل روانی عبارتند از منبع مورد اعتماد:

• اختلال تبدیلی
  • طغیان های عاطفی

سایر علائم مرتبط

محرک‌های عاطفی یا ذهنی ممکن است باعث بروز قسمت‌های منبع قابل اعتماد درد قفسه سینه، مانند مشکلات خانوادگی یا مدرسه شوند.

رفتار

گفتار درمانی، هیپنوتیزم، و آموزش مهارت های مقابله ای ممکن است به بهبود علت روانی زمینه ای درد قفسه سینه کمک کند.

مشکلات گوارشی

مشکلات گوارشی نیز از علل شایع درد قفسه سینه در کودکان است. بیماری های گوارشی که باعث درد قفسه سینه در کودکان می شوند عبارتند از:

• گاستریت
  • رفلاکس معده به مری (GERD)
  • ازوفاژیت
  • پانکراتیت
  • زخم معده
  • بیماری صفراوی
  • فتق هیاتال مری
  • سایر علائم مرتبط

برخی از علائم درد قفسه سینه مرتبط با علل گوارشی عبارتند از:

• سوزش سردل
  • سوء هاضمه

رفتار

پزشک ممکن است مهارکننده های پمپ پروتون را برای درمان رفلاکس اسید تجویز کند. رفلاکس اسید یکی از شایع ترین علل درد قفسه سینه غیر قلبی است.

مشکلات تنفسی

درد قفسه سینه یکی از شایع ترین علائم منبع مورد اعتماد بیماری های ریوی است. طبق یک مطالعه در سال 2015، بیماری های تنفسی به دنبال علل ایدیوپاتیک به عنوان علل اصلی درد قفسه سینه در کودکان هستند.

بیماری های تنفسی که ممکن است باعث درد قفسه سینه شوند عبارتند از منبع مورد اعتماد:

• برونشیت
  • ذات الریه
  • پنوموتوراکس
  • آسم
  • پلوریت

سایر علائم رایج عبارتند از تنگی نفس و سرفه.

رفتار

برخی از بیماری های ریوی خود به خود برطرف می شوند. برخی دیگر ممکن است به آنتی بیوتیک، سایر داروها یا مداخلات نیاز داشته باشند.

علل قلبی درد قفسه سینه در کودکان

کمتر از 5% منبع قابل اعتماد موارد درد قفسه سینه در کودکان به دلیل شرایط مربوط به قلب است. زمانی که علت بیماری قلبی باشد، بیشتر در نوجوانان 15 تا 18 ساله رخ می دهد.

علل درد قفسه سینه عبارتند از منبع مورد اعتماد:

• آریتمی
  • بیماری های التهابی
  • ناهنجاری های ساختاری
  • بیماری های عروق کرونر

شایع‌ترین بیماری‌های التهابی منبع مطمئن که باعث درد قفسه سینه می‌شوند، میوکاردیت و پریکاردیت هستند. اگرچه نادر است، اما کودکان و نوجوانان ممکن است پس از دریافت واکسن کووید-19 دچار پریکاردیت یا میوکاردیت شوند.

سایر علائم مرتبط

سفتی و ناراحتی قفسه سینه شایع ترین علائم مورد اعتماد درد قفسه سینه مربوط به قلب است. سایر علائم و نشانه ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• صداهای غیر طبیعی قلب
  • آریتمی
  • ضربان قلب سریع
  • ادم (تورم) در مچ پا، پا، ساق پا، دست و بازو
  • هپاتومگالی (بزرگ شدن کبد)

رفتار

پزشکان ممکن است داروهایی را برای کنترل و تسکین درد قفسه سینه تجویز کنند. آنها همچنین ممکن است داروهای دیگری را برای مدیریت طولانی مدت تجویز کنند.

برخی از این داروها ممکن است منبع قابل اعتماد شامل داروهای ضد انعقاد و بتا بلوکرها باشد. با این حال، این درمان ها در بزرگسالان رایج تر است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
alimajnoon3